tisdag 10 augusti 2010

Campello

Fredag 6 augusti 2010

En dag med härlig segling, visserligen hård kryss, men ändå bättre än motor.

Närmaste hamnen innnan det blir mörkt är Campello. Vi lägger till vid tankstationen. Efter en stund dyker hamnchefen upp. Han gestikulerar och rabblar spanska, jag fattar förstås nada, men gissar att han menar att det är fullt. Jag tar till min bästa spanska och lyfter upp ett finger i luften, menande att vi bara vill stanna 1 natt, hamnchefen rabblar vidare, och jag fortsätter med 1 finger. Han tröttnar förstås ihop på mig, men jag tycker mig höra "ocho". Alltså, vi får stanna till kl 8 på morgonen!

Häftigt vad lite språkkunskaper kan åstadkomma.


Distans: 34 M / 6 h, medelfart 5,6 kn (Totaldistans 2.914M)

Fm sol +28, em sol +30, vatten +28

Vind fm Ö 6-9 m/s, em Ö 6-7 m/s

Pris marina 630 kr inkl dusch. Ej el, vatten eller internet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar