söndag 18 april 2010

Kanalåkning




Lördag 17 april 2010
Lämnar Rendsburg kl 9.00. Enligt hamninfo skulle detta vara en välutrustad marina med alla faciliteter. Det visade sig att 6 gästplatser fanns att tillgå varav alla var upptagna. Vi fick ta plats vid mast-kranen utan el och vatten, men hamnavgiften gick bra att betala!
Vi går mot Brunnsbuttel, som är slutstationen för slussarna till Nordsjön. Vädret är soligt men blåsigt. Jag klarar mig mot kylan tack vare den nya överlevnads-overallen, rånarluva, extra mössa och vantar.
Tror vi tagit fel kurs... är vi på väg mot Svalbard?
Vi stannar för natten i en skyddad marina bredvid slussen.
Distans: 42 M
Motortid: 6 h
Väder: fm sol +5, em sol +12
Vind: SW 10-16 m/s

1 kommentar:

  1. Skepp o´hoj sailors!

    Äntligen på väg! Skönt va?
    Man skulle onekligen vilja vara med på äventyret, vi är avundsjuka som koljor här (koljor?) på kontoret och alla man möter i stan är nyfikna och undrar, vi lägger timmatals varje dag på att förklara var ni är och vart ni skall osv...gör ingenting, bara kul.

    Tur att ni hann hem med flyget i tid innan vulkanutbrottet. Min mor är nog fast på Mallis tror jag. Känner jag henne rätt gör det ingenting.

    Vi ser fram emot nästa logg!!
    Sköt om er!

    SvaraRadera