lördag 16 juli 2011

Paxos, Lakka




Måndag-onsdag 11-13 juli 2011

Kursen går mot ön Paxos och den norra ankringsviken Lakka. Trots att det ligger över 70 båtar för ankars, råder ett viss lugn förutom när det dyker upp en”charterbåt”. Då får man beskåda hur man INTE ankrar! Korsade ankarkättingar och båtar som stöter ihop när vinden kantrar.


The course is towards the island of Paxos and the northern bay Lakka. Although there are over 70 boats at anchor, there is a certain calm atmosphere, except when a ”charter-boat” pops up. Then you can watch how NOT to drop an anchor! Crossed chains and boats bump into each other when the wind chances.

2 kommentarer:

  1. Gud vad fint! Ska försöka komma ner och hälsa på snart. Vart i Grekland ska du stanna och hur länge? Får tyvärr inte reda på om jag får förlängt på jobbet eller inte förrän sista veckan, alltså vecka 33, men jag hör av mig när jag vet. Saknar dig jättemycket min pups! Älskar dig, din turil.

    SvaraRadera
  2. Hej Totto! Följer med intresse din Medelhavs-Segling. Förstår att du trivs bra med ständigt nya destinationer och seglarvänner. Ett tidigare i dag grådaskigt Talludden går nu mot ett uppsprickande molntäcke med förhoppningsvis sol vid matchstart 19.00 då KFF möter Helsingborg på den nya, fina, magnifika Guldfågeln Arena. Ha det bra! Hälsningar, Håkan Lennart.

    SvaraRadera